حـــدیــث دوســــت

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست / که آشنا سخن آشنا نگه دارد
مشخصات بلاگ
حـــدیــث دوســــت

...

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان
پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲ ق.ظ

میلاد امام الهادی النقی مبارک

قیصر روم براى یکى از خلفاى بنى عباس ، در ضمن نامه اى نوشت : (( ما در کتاب انجیل دیده ایم که هر کس از روى حقیقت سوره اى بخواند که خالى از هفت حرف باشد، خداوند جسدش را بر آتش دوزخ حرام مى کند، و آن هفت حرف عبارت است از: (( ث ، ج ، خ ، ز، ش ، ظ، ف ، )) ، ما هرچه بررسى کردیم چنین سوره اى را در کتابهاى : تورات و زبور و انجیل نیافتیم ، آیا شما در کتاب آسمانى خود، چنین سواره اى را دیده اید؟ ))

خلیفه عباسى ، دانشمندان را جمع کرد، و این مساله را با آنها در میان گذاشت ، آنها از جواب آن درماندند، سرانجام این سوال رااز امام هادى (ع ) پرسیدند، آن حضرت در پاسخ فرمود: آن سوره ، سوره (( حمد )) است ، که این حروف هفتگانه در آن نیست .
پرسید: فلسفه نبودن این هفت حرف ، در این سوره ، چیست ؟ فرمود: حرف (( ث )) اشاره به (( ثبور )) (هلاکت ) و حرف (( ج )) اشاره به (( جحیم )) (نام یکى از درکات دوزخ )، و حرف (( خ )) اشاره به (( خبیث )) (ناپاک )، و حرف (( ز )) اشاره به (( زقوم )) (غذاى بسیار تلخ دوزخ ) و حرف (( ش )) اشاره به (( شقاوت )) (بدبختى ) و حرف (ظ) اشاره به (( ظلمت )) (تاریکى )، و حرف (( ف )) اشاره به (( آفت )) است .
خلیفه ، این پاسخ را براى قیصر روم نوشت ، قیصر پس از دریافت نامه ، بسیار خوشحال شد، و به اسلام گروید، و در حالى که مسلمان بود از دنیا رفت


شرح شافیه ابى فراس ، مطابق نقل متتخب التواریخ ، ص 795.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۷
حدیث دوست

نظرات  (۱)

۱۷ مهر ۹۳ ، ۱۴:۳۵ فاطمه مهدیخانی
سلام خاکیان خط شکنم
بااجازه شما من وب شمارولینک کردم...
خوشحال میشم به منم سربزنی
التماس دعا
یاعلی

پاسخ:
سلام 
ممنون از حضورتون 

لینک شدید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی